Na otázku zda má Internet budoucnost si každý, kdo o Internetu alespoň něco slyšel určitě dokáže odpovědět. Možná, že si ale mnozí neuvědomují jak velkou. Zkuste se trochu zamyslet nad tím, co se kolem nás děje. Vznik stále populárního formátu HTML se datuje někdy v roce 1990. A ke komerčním účelu se smí používat až od roku 1992 a co tady máme nyní? Nemusíte ani chodit tak daleko. Stačí si jen vzpomenout, co se událo za posledních pár let u nás. Internetové obchody se rojí jeden za druhým, přibývá nejrůznějších služeb a Internet se stává součástí našeho života. Zapátráte-li trochu v historii, zjistíte, že stejně jako na začátku 19. stol. změnila průmyslová revoluce životy mnoha lidí a později kolem roku 1900 způsobila totéž druhá průmyslová revoluce, která se také nazývá revolucí korporací, opět změnu životního stylu… Stejně tak Internet představuje třetí průmyslovou revoluci. Ať chceme nebo ne, Internet se valí jako obrovská nezastavitelná vlna a není v silách jednotlivce ji zastavit. A proč taky? Když vznikla auta, lidé proti nim měli také odpor, stejně jako mají dnes někteří k Internetu. Našli se však jedinci, kteří v tom uviděli obrovskou příležitost. Jedním z nich byl například Henry Ford. Začal stavět velká, hlučná auta v době, kdy byli všichni zvyklí používat koňské povozy, tehdy v jeho počínání lidé neviděli nic rozumného. Dokáže te si však dnes představit že by Ford a jemu podobní nikdy nezačali vyrábět auto, protože koňské povozy jsou prostě levnější a tišší? Lidé nedůvěřovali ani pračkám, nechtěli je, protože byli zvyklí prát prádlo ručně. Proč se tedy našel někdo, kdo se je i přesto snažil prosadit?

    Stejně jako tenkrát i dnes existuje skupina lidí, kteří Internetu a počítačům vůbec nedůvěřují nebo se ho dokonce bojí, ale existují také lidé, kteří si již dnes uvědomují jeho sílu. Jistě nemusím zdůrazňovat proč to dělají a co tím získají. Ano je mnohem jednodušší nečinně přihlížet a za pár let prohlásit: "Tenkrát, kdybych býval tomu Internetu rozuměl, mohl jsem být stejně bohatý jako je dnes můj zaměstnavatel s kterým jsme si jako děti hráli na stejném dvorku...". Můžete si taky říct, že váš soused na to možná má, ale vy ne. Pamatujte si jedno, i když Internet představuje obrovskou příležitost s obrovským množstvím nápadů, nápadů takových, o kterých se nám teď ještě nesní, nikdy ho nemůžou využít všichni. Nikdy nemůžou být všichni bohatí. Starý dobrý pyramidový systém zůstane ještě dlouho v popředí naší společnosti. Stále bude menšina bohatých na něž budou ostatní pracovat...

    Zkuste se však ještě pozorně zamyslet nad jednou skutečností. V čem spočívá podstata a výhoda třeba takového internetového obchodu? Jedná se o přímý prodej, stejně jako již mnoho dřívějších způsobů přímého prodeje představuje Internet obrovskou výhodu pro výrobce. Výrobek již nemusí procházet rukama několika různých obchodníků a zákazníci nemusí platit za to, že výrobek cestuje z jednoho skladu do druhého. Největší cenové nárůsty jsou způsobené tím, že jednotlivý obchodníci chtějí také vydělat Internet tedy v tomhle směru představuje nespornou výhodu a je jen otázka času, kdy si tuto výhodu uvědomí většina. Uvážíme-li, že Internet představuje i nesrovnatelně levnější způsob reklamy, můžou náklady na vlastní výrobu a dopravu klesnout klidně na 40% z dnešní ceny výrobků. Jak by jste se jako výrobci zachovali? Prodávali by jste na Internetu výrobky jen za 40% cenu? Vzhledem k dnešní rozšířenosti Internetu by jste s tím stejně moc nepochodili. Co kdyby jste ale zboží prodávali za 80% cenu a těmi 40% by jste zákazníkům platili za to, že u vás nakupují a že vám vlastně dělají reklamu. Připadá vám to logické? Kdyby vám váš kamarád řekl, že si koupil něco perfektního a vy si to koupíte taky. Udělal váš kamarád reklamu nějaké firmě, nebylo by tedy spravedlivé, kdyby ho za to firma odměnila. Reklama je dnes přece jedno s nejlépe placených odvětví. Mnoho lidí, firem i společností žije jen s reklamy, proč bychom tedy měli dělat reklamu zadarmo?


    Pokud se vám tento článek líbil, můžete mi napsat svůj názor, třeba si myslíte, že je to jinak. Je jedno jestli budete se mnou souhlasit nebo ne, důležité je jestli máte svůj názor, který je něčím opodstatněný a logický...

  Pošlete mail ihned
  Vaš e-mail:
  Text dopisu:
           


Poslední aktualizace (upload) této stránky: 1.1.1970 01:00:00; Stáhnutí této stránky: 18.10.2018 00:25:34 Design by ATom